15 Oktober 2010

ISTIADAT MENINGKAT & MAJLIS PENYERAHAN KUASA 2010

Persekutuan Pengakap Malaysia, Kumpulan Ke 38, Daerah Hulu Langat, Selangor menyambung tradisi kePengakapan sedunia dengan mengadakan Istiadat Meningkat bagi meraikan ahli-ahli aktif PPM38HL Tahun 6 yang akan meninggalkan alam persekolahan sekolah rendah untuk memasuki alam sekolah menengah dan secara tidak langsungnya meninggalkan era Pengakap Kanak Kanak dan memasuki era Pengakap Muda.

Ini adalah tahun ketiga berturut-turut majlis seumpamanya diadakan. Jika dipandang dari zahirnya, tidak ramai yang mengetahui apakah tujuannya majlis ini diadakan. Namun bagi mereka yang pernah merasainya, pasti akan terkenang akan peristiwa ini kerana ia adalah kali terakhir mereka menjalankan aktiviti bersama sebagai sebuah PEK Pengakap Kanak Kanak setelah bersama-sama menjalankan aktiviti kePengakapan sejak dari mereka di dalam Tahun 3 lagi.

Istiadat Meningkat ini dijangka akan dilaksanakan sejurus selepas tamatnya Perkhemahan Perdana SK Pandan Indah 2010. Upacara simbolik Majlis Penyerahan Kuasa dari Pengerusi (Ketua Kanan Enam Sekawan) kepada Ahli Jawatankuasa Tahun 5 dijangka turut diadakan sejurus sebelum Istiadat Meningkat ini diadakan.

Juga, diharap semua pelawat laman weblog kami dapat menerima kemunculan wajah baru weblog ini dan jika sudi boleh berikan pandangan anda samada di laman SEMBANG PPM38HL maupun di BUKU TAMU KAMI.


PELAWAT TERKINI