14 Ogos 2008

ULANGTAHUN KE 1OO PERSEKUTUAN PENGAKAP MALAYSIA

Photobucket

Bersempena dengan ulangtahun ke 100 Kepengakapan di Malaysia, Ibupejabat PPM telah mengadakan Majlis Pelancaran Setem Ulangtahun Ke-100 Persekutuan Pengakap Malaysia bertempat di Rumah BP, Jalan Hang Jebat Kuala Lumpur.

Majlis bermula dengan kehadiran para jemputan dan tetamu khas. Pada jam 10.00 pagi, ketibaan Ketua Pengakap Negara, Y. Bhg. Dato' Seri Dr. Haji Shafie Salleh dan diikuti dengan ketibaan Menteri Belia dan Sukan, Dato' Ismail Sabri.

Selepas itu nyanyian lagu Negaraku diikuti dengan lagu rasmi pengakap telah dinyanyikan serta bacaan persetiaan pengakap dan bacaan doa. Kemudian ucapan alu-aluan dari Ketua Pengakap Negara serta ucapan perasmian oleh Menteri Belia dan Sukan.

Sejurus itu, lawatan ke gerai pameran yang terdapat disekitar Rumah BP. Hadirin turut dijamu dengan jamuan makan serta persembahan.



Apa yang menarik, ahli pengakap tidak putus putus datang berkunjung dan mengambil kesempatan untuk bergambar dengan Ketua Pengakap Negara serta tetamu tetamu khas lain. Memang peluang yang tidak mungkin dilepaskan oleh para pengakap.



Penulis sempat juga berbual dengan Pesuruhjaya Pengakap Negeri Selangor, Tuan Haji Ishak Joned dan bertanyakan beliau mengenai aktiviti pengakap Negeri Selangor. Penulis juga tidak lupa untuk mempelawa beliau melawat laman web Pengakap 38 Hulu Langat ini.



Klik SINI untuk membaca perutusan khas Ketua Pengakap Negara Sempena Ulangtahun Ke 100 Persekutuan Pengakap Malaysia.

PELAWAT TERKINI