26 Mac 2010

PERJUMPAAN AKTIVITI KE 4

Tarikh : 26hb Mac 2010 (Jumaat)
Masa : 5.30 petang - 6.30 petang
Lokasi : Depan Dewan Juita, SK Pandan Indah
Kehadiran Murid : 22 orang
Kehadiran Pemimpin : 2 orang

Alhamdulilah, sekali lagi warga PPM38HL telah berjaya menjalankan aktiviti mingguan tambahan. Cuaca juga agak cerah seakan merestui aktiviti kami. Selepas kesemua ahli bersedia, istiadat laung agung telah diadakan menandakan aktiviti telah bermula.

Kehadiran pada kali ini telah bertambah dari minggu sebelumnya. Begitulah harapan kami para pemimpin agar semangat dan minat anak-anak pewaris masa depan negara ini dalam aktiviti kePengakapan.

Ucapan ringkas dari Pemimpin Kumpulan menyentuh mengenai pentingnya surat kebenaran ibubapa/penjaga jika mahu menghadiri aktiviti kePengakapan. Kegagalan berbuat demikian menyebabkan mereka tidak dibenarkan mengikuti aktiviti yang dijalankan walaupun telah hadir ke sekolah. Pakaian seragam juga turut disentuh.

Selepas itu, ahli dipecahkan kepada 4 kumpulan dan diajar latihan asas kawad seperti senang diri, rehatkan diri dan sebagainya.


Ketua setiap kumpulan telah dilantik dari kalangan AJK yang juga merupakan ahli pasukan kawad PPM38HL ke pertandingan kawad sekolah rendah tahun 2009 yang lepas.


Nyata masih banyak lagi pergerakan kawad yang perlu diperbaiki. Namun adalah tidak menghampakan apabila ketua yang dipilih telah menjalankan tugas mereka dengan baik sekali.


Ini selaras dengan tujuan untuk melahirkan warganegara yang bertanggungjawab dan boleh memimpin.


Selepas aktiviti kawad, ahli telah diberikan nota untuk Lencana Keahlian. Ahli diingatkan supaya dapat mempraktikkan nota yag diberi sebaik mungkin dan memastikan Buku Log di dalam keadaan kemas dan bersih. Sebelum bersurai pada jam 6.30 petang, ahli diingatkan supaya menyerahkan borang pendaftaran 2010 selewatnya pada hari Selasa depan.


Tidak dilupakan juga ucapan penghargaan dan terima kasih dari Guru Besar, Puan Nik Aziah Nik Yusoff di atas bantuan dari PPM38HL semasa berlangsungnya Kejohanan Bolasepak Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Daerah Hulu Langat, Zon Ampang bagi peringkat umur 12 tahun ke bawah pada 23-24 Mac 2010 lalu di mana SK Pandan Indah merupakan tuan rumah kejohanan tersebut.


PELAWAT TERKINI